Agedrup Skole logo

Kort om skoleboden

Helle laver maden

Vi tror på, at en sund varieret kost er en af grundstene i at kunne lære en masse - hver dag. Vi ved samtidig, at det i en presset hverdag, kan være svært at nå samt finde inspiration til en god, sund madpakke hver dag. Derfor har vi en skolebod, som vi er ret stolte af, der kan supplere den daglige madpakke.

Til daglig har boden åbnet for salg i begge pauser, hvor eleverne kan vælge mellem et varieret udbud af mad og drikkelse. En gang om ugen laver vores helt egen madmor Helle en varm ret, som kan bestilles på forhånd. I boden kan betales med mobile-pay eller med vores kontantløse ordning, hvor du som forældre kan sætte penge ind, følge forbruget og lave spærringer på såvel forbruget og specifikke madvarer - fx hvis det ønskes, at barnet/den unge ikke skal kunne købe juice.

Elevansvar

Vi bruger også boden som en del af dannelsen af vores elever. Derfor er 7. årgang bag disken, og hjælper med klargøring og salg i frikvartererne. Som en gulerod, giver boden et tilskud til deres skolerejse på 8. årgang.

I kan se bodens faste sortiment herunder

Det faste sortiment i skoleboden.pdf

Shape Created with Sketch.