Agedrup Skole logo

Ordens- og værdiregelsæt

Agedrup Skole

På Agedrup Skole vokser børn og unge, når vi møder dem i øjenhøjde og med anerkendelse. Alle børn og unge på Agedrup Skole skal føle sig hørt, set og forstået. Vi vil sammen med forældrene klæde vores børn og unge på til at hvile i sig selv, og til at bidrage til noget, der er større end dem selv nu og i fremtiden.

Alle medarbejdere på Agedrup Skole bestræber sig på at være gode rollemodeller i dagligdagen i omgangen med alle. Vi ved, at alle børn gør det bedste, de kan, for at leve op til det, vi forventer af dem. Vi handler på viden og fornemmelser, og ser på fællesskabet frem for individet, når vi skal finde løsninger på udfordringer. Det er altid de voksne (ledere, medarbejdere og forældre), der har ansvaret for, at der er et godt socialt miljø i klassen og på skolen generelt.

I skolen håndterer vi konflikter hver dag. Vores fokus ved konfliktløsning er, hvordan vi fremover finder brugbare løsninger på og lærer af de konflikter, vi er en del af. Vi forventer, at forældre deler deres børns beskrivelser af konflikter og det sociale miljø med os, når det strider mod det, vi gerne vil. Giver et barn udtryk for, at det ikke trives, uanset om det foregår i skolegården eller på sociale medier, eller får vi henvendelser fra voksne og forældre omkring mobning, træder handleplanen i antimobbestrategien i kraft.

På Agedrup skole:

• ved vi, at børn gør det godt, hvis de kan
  • skal du kunne give dig og gå på kompromis
  • er det okay at lave fejl. Det vigtige er, hvordan og hvad vi lærer af fejlene
  • respekterer vi hinandens grænser
  • passer vi på os selv og hinanden, vores fælles ting og tager ansvar for vores fællesskab
  • er der plads til, at du kan lære, være dig selv og sige din mening
  • må du gerne lytte, være nysgerrig og stille spørgsmål

Skolens ’Ordensregler og værdiregelsæt’ er formuleret i Agedrup Skoles bestyrelse i forlængelse af bestemmelserne i BEK nr 1951 af 11/12/2020: Bekendtgørelse om fremme af god orden i folkeskolen

Udarbejdet 31. januar 2023

Bestyrelsen, Agedrup Skole